Naujiesiems metams įsibėgėjus, šventinę nuotaiką Meno leidinių skaitykloje (Radastų g. 2, 406 kamb.) toliau kuria čia eksponuojama žinomos Kauno grafikės Vilijos Kneižytės dekoratyvinių objektų paroda. Tai menininkės dovana bibliotekos skaitytojams.

Vilijos Kneižytės (g. 1957 05 08) kūrybinis kelias – įvairialypis. 1981 m. grafikės specialybę Vilniaus dailės institute įgijusi menininkė parodose pradėjo dalyvauti nuo 1979 m. Meno mylėtojai jos darbus pamatė ne tik Lietuvoje, bet ir Vokietijoje, Rusijoje, Estijoje, Latvijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Belgijoje, Kinijoje, Kanadoje, Australijoje ir kitur. Nuo 1984 m. Kneižytė surengė apie dvi dešimtis personalinių parodų. Grafikės kūrinių yra įsigiję įvairūs muziejai ir privatūs asmenys. Be grafikos, Kneižytė tapo, kuria teatro dekoracijas ir dekoratyvinius objektus. Pastaruosius ir galima išvysti Meno leidinių skaitykloje. Tai pirmoji tokio pobūdžio dailininkės paroda.

Pagrindinis parodos motyvas – dekoratyvinis batelis. Išskirtinis, tarsi atkeliavęs iš kitos epochos, kuriantis ypatingą nuotaiką. Mažas, spinduliuojantis, ryškiaspalvis batelis skleidžia paslapties ir intymumo aurą. Jis lyg netyčia palikta karnavalinio kostiumo detalė, kurios istoriją norisi atspėti: nusikelti į kitą erdvę, įsilieti į egzotiškais apdarais pasipuošusių maskarado dalyvių gretas ar sugrįžti į pasakos vidurnaktį, kai iš pokylio išskubėjusi Pelenė paliko savo kurpaitę.

Įkvėpimo savo darbams Kneižytė ieško skirtinguose istorijos laikotarpiuose, tų laikotarpių architektūroje, unikaliose interjero detalėse. Ypatingą dėmesį menininkė skiria tarpukariui, kuomet prasidėjo aktyvus feministinis judėjimas, o moterų drabužių ir aksesuarų kūrėjai ėmė akcentuoti „šaltą emancipuotą erotiškumą“. Sklaidant istorijos puslapius, atsiveria stulbinamos žmonių gyvenimo peripetijos, kintančios tradicijos ir grožio standartai, nepaliaujamai besimainančios mados. Visa tai mažais akcentais persikelia ir į dailininkės kūrinius. Parodoje, pasitelkiant skirtingų laikotarpių stiliaus detales, atskleidžiamas moters įvaizdžio dvilypumas. Puošnių detalių, primenančių brangakmeniais inkrustuotus papuošalus, korsetus, nėriniuotą puošnios aukštuomenės damos suknios ar apsiausto kraštelį, gausa kartais asocijuojasi ne tik su švelniu moteriškumu. Ji įgyja gynybos, savisaugos – šarvų funkciją.

Kiekvienas darbas atskleidžia ypatingą dailininkės kruopštumą ir grafikams būdingą ypatybę – smulkių detalių trauką: dekoratyviniai bateliai išpuošti mažyčiais karoliukais, Swarovski kristalais, siaurais įvairiaspalviais dekoratyviniais krašteliais, virvelėmis, tinkleliais, ornamentinėmis metalinėmis detalėmis, medžiagų atraižomis. Dailininkė stengiasi dar kartą panaudoti įvairias žaliavas, kad tai, kas nebereikalinga, nebenaudojama, būtų prikelta naujam gyvenimui ir įgytų kitą paskirtį: papuoštų namus ar taptų šventės akcentu.

Paroda veiks iki vasario 14 d.


Norėdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, naudojame slapukus, kuriuos galite bet kada atšaukti. Daugiau apie slapukus.