Ir vėl jie, sakysit, apie skaitymą, ir vėl jie, atsidusit, kabinėjasi...

Taip! Ir ne. Nesikabinėjam, bet tikrai kalbam apie skaitymą. Nes skaityti faina! Tikrai, nemeluojam. Žinot, kaip sakoma apie kompiuterinių žaidimų mėgėjus – geimerius, – kad jie gyvena ne vieną, o tūkstančius gyvenimų? Juk taip gyvena ir knygų mėgėjai! Jėga, ar ne? Pabuvusi šių abiejų pasaulių dalimi ir nugyvenusi – gerai, dar toli gražu ne tūkstantį, bet jau kelis šimtus žaidimų ir knygų gyvenimų, galiu drąsiai pasakyti: žaidimai atsibosta, jie tampa rutina, kad ir kiek naujų išbandytum. Ir – bent jau man tai labai svarbu – žaidimai atspindi kito žmogaus vaizduotę, juose nėra vietos reikštis žaidėjo fantazijai kuriant naujus pasaulius. Be to, žaidimai dažnai lagina, aplink laksto nūbai, o interneto ryšys kartais dingsta. Žodžiu, vieni nervai. Su knygomis daug paprasčiau. Ir maloniau, ir ramiau. Todėl išvada viena: knygas skaityti įdomu, o skaitymo procesas ramina. Tūkstančiai skirtingų gyvenimų – taip paprastai, ranka pasiekiami.

Gali pasirodyti, kad siūlome knygas kaip kompiuterinių žaidimų alternatyvą. Ne, knygas siūlome visiems ir bet kuriuo metu. Nes mes ne tik jaučiame pareigą, bet ir nuoširdžiai norime paimti šiuolaikinį (ne)skaitytoją už rankos ir nusivesti jį į tą platų, gražų, groteskišką, liūdną, nuotykingą, absurdišką, linksmą, šiurpų ir visokiausią kitokį literatūros pasaulį, kuris savo išmone toli lenkia bet kokius jam priskiriamus apibūdinimus. Šiais laikais, kai yra tiek daug įvairių laisvalaikio pagundų, knygos dažniausiai lieka tūnoti užmarštyje, kur joms ne vieta, todėl labai norime su jūsų pagalba jas ištraukti iš tos užmaršties. Tačiau ateiname pas jus ne su knyga rankoje, o su išmaniuoju – taip taip, būtent! Ir atsinešame Knygos kodą – edukacinį žaidimą apie literatūrą – kurtą galvojant apie moksleivius, skirtą visiems, besidomintiems knygomis. (Tiesa, tai veikiau panašu ne į paėmimą už rankos ir nusivedimą į literatūros pasaulį, o į literatūros pasaulio apps‘o įdėjimą į (ne)skaitytojo delną, che che.)

Norėdami, kad žaidimas būtų patrauklus jaunimui, užduotims naudojome ne tik literatūrinius faktus, bet ir knygų viršelius, citatas, autorių portretus. Kitos užduotys reikalauja klasikinės ir naujausios pasaulio literatūros išmanymo.

Žaidimą Knygos kodas sudaro 7 užduotys, paruoštos pagal žymiausių Lietuvos ir pasaulio autorių kūrinius:
  • Porininkas, kuriame, atverčiant korteles, reikia rasti vienodų knygų viršelių poras. Akys gali apraibti!
  • Autorius. Šioje užduotyje reikia pasirinkti kūrinio autorių. Ar visus žinai? O gal spėliosi? Gūglinti nebus kada!
  • Knygiažodis – žodžių išbraukymo užduotis. Tiksliau, literatūrinių sąvokų, kūrinių pavadinimų, autorių pavardžių. Dėkui Knygų kodui, žodžiai pateikiami viršuje. Kitaip nerastum, nes, lažinuosi, net nežinotum, ko ieškoti! (Ar žinojai, kad yra, pavyzdžiui, sąvoka „cezūra“?)
  • Fragmentas – tai citata, iš kurios reikia atpažinti kūrinį. Ne visada knyga „išsiduos“ sužinojus veikėjo vardą ar veiksmo vietą... Argi ne smagu?
  • Portretai. Va čia tai reikalas. Ar dažnai įsižiūri į autorių nuotraukas vadovėliuose? O reikėtų...
  • Lašai. Kapt kapt – laikas laša ir užtvindo, jei nežinai, kurio laikotarpio kūrinys tai.
  • Žinovas. Ironiška, nes paprastai kaip tik ir nežinome kūrinių rūšies ar žanro. O gal tu išties esi tikras žinovas?

Na, o kad Knygos kodas būtų dar naudingesnis, pridėjome ir Žinyną, kuriame yra esminė glausta informacija apie lietuvių literatūros klasikus ir jų kūrybą. Bus lengviau ruoštis atsiskaitymams – špargalkė, taip sakant, kišenėje!

Kad viskas būtų dar paprasčiau (gi žinome, jog kartais tingisi pačiam atlikti paiešką), pateikiame nuorodą, iš kurios gali parsisiųsti Knygos kodą tiesiai į savo išmanųjį: https://goo.gl/y2KWnE

Ar išnarpliosi Knygos kodą ir tapsi knygų žinovu?

Teksto autorė Miglė Vingirevičiūtė